Saturday, December 27, 2008

၂၇၄၈ နွစ္ ကရင္နွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ ထိုင္းနိူုင္ငံတြင္က်င္းပ

က၇င္နွစ္သစ္ကူးပြဲ ကို ထိုင္းနိုင္ငံတစ္ေနရာမွာဒီကေန ့ည ေတးဂီတ၀ိုင္းနဲ့ ေဖ်ာ္ေျဖ က်င္းပခဲ့ပါတယ္
က်မတို ့ရန္ကုန္မွာရွိတုန္းငယ္စဥ္တုန္းကေတာ့အင္းစိန္ အ ထ က (၁) ေက်ာင္းႀကီးဟာ ကရင္ဒံုးရိန္း
အကျပိဳင္ပြဲေတြ နဲ့ေပ်ာ္စရာည ျဖစ္ခဲ့သလို အင္းစိန္ေစာ္ဘြါးႀကီးကုန္း ရဲ့ ေဆး၀ဂၤဘာ အာလိန္ငါးဆင့္
မွာဆို ကရင့္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြ ရဲ့ေတြ ့ဆံုမွဳ နဲ့ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရြင္ရြင္ ေပါ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ေတာင္
ကရင္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြ နဲ့ ေတြ ့ဆံုမဲ့ အာလိန္ငါးဆင့္က ပြဲတစ္ခုမွာစစ္အုပ္စုယာယီ ထိမ္းသိမ္းတာ
ခံခဲ့ရဖူးပါတယ္။
က်မဒီကေန ့ ကရင္ နွစ္သစ္ကူးပြဲႀကည့္ ေနေတာ့ အဲဒီ့ေတးဂီတ၀ိုင္းမွာ နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း
ေတြျဖစ္ တဲ့ ကို ၀င္းေဇာ္ နဲ ့ကို ဘိုေလး ကို ေဘ့(စ္) ဂစ္တာနဲ ့ ရက္သန္ တီးခတ္ေနတာေတြ ့လိုက္ရ
တယ္ က်မ လည္း အနုပညာဆို အဆို မွအတီးမွာမွ ရူးသြပ္ခဲ့ဖူးေတာ့ ရင္ထဲ မွာ ေထာင္ထြက္ေတြစင္ေပၚ
တက္တီးေနတာ ပီတိအေတာ္ျဖစ္ သြားတယ္ ။ ျမန္မာျပည္မွာလည္း ခု ခ်ိန္ထိ (၇၄ ဘတ္(စ္)) ေတြလို
က်မတို ့ေခၚေျပာတက္ တဲ့ နိုင္ငံေရး လိုင္းက သူေတြ တီးခတ္ေနမွဳ ေရးေနမွဳ ဆို ေနမွဳေတြ ရွိဆဲမွာ မေန ့
တေန ့က ပဲ ေထာင္ထဲ ကို စက္တင္ဘာ လွဳပ္ရွားမွဳ နဲ့ ထပ္၀င္သြားရတဲ့ အလကၤာ ေတးဂီတ (အရင္က
ေရွ ြသံစဥ္)ေပါ့ အဲဒီက ကို၀င္းေမာ္ ကို သတိသြားရလိုက္မိျပန္ တယ္ --ခု ၀ိုင္းမွာ ေဘ့(စ္) တၤီးေနတာ
ကို၀င္းေမာင္ရဲ့ ညီ ကို၀င္းေဇာ္ ေလ --
က်မႀကည့္သာႀကည္ေနတာ လိုက္သာဆိုေနတာ ရင္ထဲ မွာ က်မ တို့တိုင္းရင္းသား ေတြကိုသနားလိုက္တာ
ေလ က်မတို ့တိုင္းရင္းသားလို ့ေျပာရတာ က်မ ကိုယ္တိုင္ကလည္းျမန္မာတိုင္းရင္းသားေပ ပဲကိုး ဒါေပမဲ့
လူမ်ိဳးစု အရည္အတြက္ ပမာန နည္းတဲ့က်မတို ့ေသြးခ်င္းေတြဟာ လြတ္လပ္တဲ့ကိုယ္ပိုင္ျပဌါန္းခြင့္ေတြမျပည့္
စံုရရွာေတာ့ ခု လိုပြဲေလးမွာ ေပ်ာ္ ေနရပံုေလးက်မတကယ္ကိုဂရုဏာျဖစ္မိပါတယ္ ။
တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ပဲ ကိုဘိုေလး ဆို လိုက္တဲ့သီးခ်င္း က ျပန္ခဲ့ေတာ့တဲ့ ကိုေလးျဖဴ တို ့၀ိုင္းက ဆိုေနက်
သီခ်င္းေလး ေလ--- အားလံုးႀသဘာသံေတြ နဲ့အတူ လိုက္ဆိုလိုက္ႀကတာ က်မ မ်က္ရည္ေတြလိမ့္က်လာ
တယ္။။ အလကားေနမငိုတက္ေပ မဲ့ ခါးသီးတဲ့စစ္အာဏာ၇ွင္ေႀကာင့္ သူမ်ားတိုင္ျပည္မွာခိုလံုေနရျပီး ကိုယ့္
တုိင္းရင္းသားေတြရဲ့ ေလးနက္တဲ့နွစ္ကူးဟာ ဒီလိုမ်ိဳးပံုစံနဲ ့ပဲေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရတာႀကာျပီေပါ့ ေလ --
ကိုဘိုေလး ဆိုတဲ့ -- ငါတို ့ရဲ့မိသားစုကမၻာေလးထဲ --- အိမ္ကိုျပန္ခဲ့ေတာ့ --- ဆိုတဲ့စတဲ့သံစဥ္ေတြ က်မ
ရင္ထဲအေတာ္ရိုက္ခတ္တာ ဘယ္ေတာ့ မွ မ်ားက်မလည္း ဖခင္အိုႀကီးဆီ ျပန္ရေလမလဲ လို ့ေပါ့ --
ေတးသံသာသာ နဲ့ဆို သြားတဲ့ကရင္တိုင္းရင္သူတိုင္းရင္းသားေလးေတြရဲ့ အနုပညာအစြမ္းက လည္း
အေတာ့ကိုျမင့္ပါတယ္ -- သူတို ့ေလးေတြရဲ့အရည္အေသြးေတြ တိမ္ျမဳတ္ လို ့ - တစ္ေယာက္ကမ်ားဆို မနွစ္
ကထဲကသီခ်င္းဆိုခ်င္ေနတာပါတဲ့ ---
အဲဒီလိုရိုးသားမွဳေတြျပည့္နွက္ေနတဲ့က်မတို ့ ေသြးခ်င္းေတြႀကား နည္းမ်ိဳးစံုနဲ့ေသြးခြဲ အိမ္ႀကက္ခ်င္းအိုးမဲသုတ္
ခြပ္ခိုင္းသလို ရန္ေတြတိုက္ နွစ္ဖက္ နာျပီးေမာပမ္းရင္ အနိုင္နဲ့ပိုင္း ခုတ္ပိုင္းေနတဲ့စစ္အုပ္စု စနစ္ဆိုးကိုက်မတို ့
ဒီ ၂၀၀၉ မွာအျပီးသတ္ႀကရေအာင္လား --ဒီအတြက္ ေသြးစည္းမွရိုင္းပင္းမွျဖစ္မယ္ --က်မတို ့ေသြးခ်င္းေတြ
ျငိမ္းခ်မ္းဖို ့တိုးတက္ဖို ့ ေရာက္ရွိေနတဲ့ဘ၀အေျခအေနေလးမွာပဲ တိမ္ျမဳတ္မေနပဲ အားခဲျပီး ေတာ္လွန္ႀကပါစို ့
ကရင့္အမ်ိဳးသားတို ့ လိုရာဆႏၵျပည့္၀ႀကပါေစ ။။

ေမအိခင္(လယ္ေ၀း)






No comments: